Monday, July 20, 2009

pandai, kaya,sihat

mungkin ada yg menganggap saya keterlaluan bila meletakkan perkataan kaya d tgh2 alamat blog ini. apapun, saya PASTI ramai yg lbh t'buka... perkataan ini sengaja saya gunakan krn 1 saja alasan... "KITA ADALAH APA YANG KITA FIKIRKAN". klu kita percaya kita boleh, pasti kita boleh, begitulah sebaliknya... ramai d atr kita takut utk b'impian sedangkan drpd impianlah kita dpt merealisasikan kemahuan.

seperti saya, ramai lagi d luar sana yg b'impian dan b'usaha m'jadikannya 1 kenyataan. hanya kadangkala, kita t'silap memilih cara dan gagal mengatur strategi... akhirnya, kita menyalahkan p'sekitaran tanpa menilai semula kelemahan diri.

secara jujurnya, saya lebih memilih utk m'jadi BIJAK. x guna jadi pandai klu tidak bijak. "pelik betul blogger sorang ni".. renung2kan... saya tunggu maklumbalas anda semua. jumpa lagi...

2 comments:

  1. betul2...kate upin ipin...huhuhu...kte adalah kte..kte blh impikan utk jd sesuatu tp hye blh direalisasikan dgn usaha gigih...bkn goyang2 kaki kat umah @ tipu2 org tau...tak baik...huhuhu....

    ReplyDelete
  2. ye lah PANDAI .... KAYA ...........SIHAT sbb ada ilmu dan duit jadi apa2 pun KAYA tu satu yg benda yg tak boleh di ukur bagi setiap org.......... KAYA ada macam2....... Jadi jadilah KAYA yang SEMACAM jangan KAYA macam2

    ReplyDelete