Friday, October 8, 2010

5 bulan yg penuh dengan dugaan

Dear blog....,

Rindunyer... Lama betul aku tidak menaip didadamu.... 5 bulan...... pergh!!! Lama tu... Macam2 jadi dalam tempoh tu.... Pelbagai perasaan silih berganti... Nampaknya diri ini masih dipilih utk diuji... Syukur Ya Allah... Itu petanda Kau masih sayang kpdku...

Diam x diam, Falihah dah nak masuk 6 bulan... Dah boleh buat mcm2... Comel dan kelakar...

Apa yg aku nak share hari ni ialah ttg tugas baruku sebagai tukang masak... He..he... Dah seminggu tau... Actually dah lama plan nak buat bisnes berasaskan masak memasak ni tapi x m'jadi.... Tup,tup!! Balik je drpd program bersama Dr Azizan, terus jadik!!

ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORDS....

Itu yg selalu aku belajar dlm kelas2 dan seminar2 motivasi... Syukur Alhamdulillah, akhirnya aku b'jaya buktikan kata2 tu.... Ya la..., x guna klu kita asyik cakap "aku nak buat itu, aku nak buat ini, aku nak buat sungguh2.. bla...bal...bla... " dan akhirnya, satu apa pun x jadi...

Setakat ni, nampaknya peluang rezeki terbuka luas didepanku... Semoga Allah merestui segala usahaku... Tak sabar rasanya nak jadi senang... Bukan sekadar utk diri sendiri... Lebih penting lagi utk memartabatkan bangsa dan agama... Allahua'lam... Tak guna b'cakap, kita tunggu dan lihat..

"Ya Allah, seandainya kau curahkan rezeki kepadaku, jgnlah sekali2 Engkau lalaikan aku... Jadikanlah aku hambamu yg b'syukur... Bukalah hatiku utk m'jadi insan yg pemurah.... Ya Allah...., izinkan aku b'bakti ke jalan-Mu... Dekatkanlah aku dengan keimanan, jauhkanlah aku drpd kemaksiatan serta kemungkaran di bumi-Mu Ya Allah.. Amin, amin, ya Rabbal Alamin..."

No comments:

Post a Comment